اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی تا سقف 35 میلیون تومان درخراسان رضوی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید حسین کرابی عصر شنبه در مصاحبه با مهر اظهار کرد:صنایع دستی در بخش مشاغل خانگی و کوچک تقسیم می گردد و اعطای تسهیلات به این سرفصل شغلی با توجه به احتیاج و تعداد شغل ایجادشده از پنج میلیون تومان تا 35 میلیون تومان تفاوت دارد.

اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی تا سقف 35 میلیون تومان درخراسان رضوی

وی اضافه کرد: بیش از 100 هنر در بخش مشاغل صنایع دستی کمیته امداد وجود دارد و مشاغلی مانند فرت بافی، قلاب بافی، گلیم بافی، قالی بافی، جاجیم بافی، سنگ های قیمتی، ترمه دوزی، تولیدات چرم، گل سازی، معرق، منبت، ابریشم دوزی، دوخت های سنتی، نمدبافی و عروسک بافی ازجمله هنرهایی است که منبع درآمد خانواده های تحت حمایت در خراسان رضوی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: این نهاد در نیمه نخست سال جاری هزار و 798 طرح را با بیش از 35 میلیارد تومان ایجاد نموده که در این میان 75 شغل مربوط به صنایع دستی است.

وی گفت: یکی از پردرآمدترین مشاغل ایجادشده در کمیته امداد مربوط به حوزه صنایع دستی است و میزان تولیدات و درآمد مجریان طرح های اشتغال در صنایع دستی با توجه به بازار و میزان درخواست متغیر است و در این راستا تاکنون کمیته امداد خراسان رضوی 549 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه را در بخش صنایع دستی پرداخت نموده است.

کرابی تاکید نمود: یکی از بخش های مهم و پرطرفدار در صنایع دستی قالی بافی است و خدمات خوبی مانند نظارت های فصلی، انجام خدمات چشم پزشکی و در صورت احتیاج تجویز رایگان عینک به قالی بافان و استاندارد سازی فضای کاری ارائه می گردد.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی تولیدات، ارائه مشاوره های متعدد بعد از ایجاد شغل، ارتباط با سازمان میراث فرهنگی و معرفی مراکز محل فروش صنایع دستی و فراهم کردن زمینه حضور در نمایشگاه های مختلف ازدیگر خدمات قابل ارائه به مجریان طرح های اشتغال در صنایع دستی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2952

به "اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی تا سقف 35 میلیون تومان درخراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی تا سقف 35 میلیون تومان درخراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید