آنالیز امکان بازگشایی آب سد زاینده رود در 15 آذر ماه

به گزارش مهسان بلاگ، معاون وزیر نیرو با اشاره به اضافه شدن نمایندگان صنف کشاورزی در کارگروه سازگاری با کم آبی اصفهان، گفت: در سفر به اصفهان مقرر شد رهاسازی آب از سد زاینده رود 15 آذر ماه با حضور نماینده صنف کشاورزان آنالیز و نسبت به وضعیت مخزن سد تصمیم گیری گردد.

آنالیز امکان بازگشایی آب سد زاینده رود در 15 آذر ماه

به گزارش خبرنگارانو به نقل از وزارت نیرو، عباس سروش با اشاره به سفر اخیر خود به استان اصفهان و برپایی نشستی برای رسیدگی به وضعیت حقابه و معیشت کشاورزان این استان، گفت: این جلسه پنج ساعته با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان ها و نهادهای مرتبط از جمله آب، کشاورزی، نیروی انتظامی و دادستانی در محل استانداری اصفهان برگزار گردید.

وی اضافه نمود: در این نشست مقرر شد که افزایش خروجی سد زاینده رود و رهاسازی آب در تاریخ پانزدهم آذرماه با حضور نمایندگان صنفی کشاوزان آنالیز گردد و در صورت امکان بازگشایی در آن تاریخ، این موضوع به شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود اعلام و در صورت نبود آب کافی پشت سد، زمان جدید بازگشایی این رودخانه نهایی گردد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد که خسارات کشاورزان از سوی کارگروه برآورد در کمیته سازگاری با کم آبی محاسبه گردد و این مبلغ از سوی صنایع پر آب بر استان تامین گردد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

سروش، اضافه نموده شدن نمایندگان صنف کشاورزی در کارگروه سازگاری با کم آبی استان اصفهان را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و گفت: در این نشست حاضران مصوب کردند که اعضای کارگروه سازگاری با کم آبی با دبیری شرکت آب منطقه ای و دادستانی اصفهان به عنوان عضو جدید این کارگروه پیگیر اجرای مصوبات 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود شوند.

وی ادامه داد: در مصوبه دیگر این جلسه تاکید شد که گزارش تکمیلی طرح جمع آوری و استفاده از پساب تصفیه خانه های شمال و جنوب و شرق اصفهان در کشاورزی شرق اصفهان تهیه و به کمیته تخصصی ملی سازگاری با کم آبی ارسال گردد.

معاون وزیر نیرو تاکید نمود: در این نشست تهیه گزارش برای جلوگیری از برداشت های غیرقانونی، سدها و بندهای بالادست زاینده رود در مدت سه روز نیز به تصویب رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3140

به "آنالیز امکان بازگشایی آب سد زاینده رود در 15 آذر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز امکان بازگشایی آب سد زاینده رود در 15 آذر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید